• 0 Vote(s) - 0 Average
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wanneer mijn voet de grond raakt t
#1
Voor beide voeten is het eerste contact duidelijk met de hiel, en niet eens in de buurt van een hoek waarbij het kan worden geclassificeerd als een middenvoetaanval (het
To see the link view you need register or login
groene gebied in de plot). Mensen beweren vaak dat ze "op hun tenen gaan" bij hogere snelheden, maar voor mij is dit niet het geval: de voetcontacthoek wordt groter (d.w.z. ik ben meer dorsaalflex / hielkijk) bij hogere snelheden. Er is een interessante asymmetrie tussen mijn linker en rechter voet: dorsiflexie bij voetstappen is consequent
To see the link view you need register or login
hoger voor de linkervoet en alleen bij de hoogste snelheid voor de linkervoet kom ik in een grote negatieve vloercontacthoek (dwz grotere plantaroflexie) . Ik vraag me af of dit de reden is waarom ik tijdens het racen hete plekken krijg op het puntje van mijn tenen, maar alleen op mijn linkervoet. Dus nu dat ik officieel een hielspits ben, betekent dat dat mijn blessurerisico is groter? Zeer zeker niet, hiervoor is het bijvoorbeeld veel belangrijker wanneer mijn voet de grond raakt ten opzichte van
To see the link view you need register or login
het bekken. Het is duidelijk dat de RunLAB-analyse ook deze gegevens bevat. Ik zal je nu echter de details besparen (die te vinden zijn in het gelinkte webrapport) - het zou voldoende zijn om te zeggen dat mijn lopende formulier in dit opzicht prima is.

Hierboven had ik het erover dat mijn relatieve schouder-bekkenbeweging binnen de
To see the link view you need register or login
norm viel. Hetzelfde geldt ook voor de schuine stand van het bekken en de rotatie, zie figuur 7. Helaas is dit niet waar voor de bekkenkanteling, waarbij mijn bekken veel te veel naar achteren is gedraaid; een heel typische eigenschap voor mensen zoals ik die te veel zitten. Dit verknoeit de hele kinetische keten en kan leiden tot ineffici?nties
To see the link view you need register or login
en potenti?le problemen zoals overhalen of problemen om het been achter het lichaam te krijgen. Zoals het vaak het geval is, is de beperkte bekkenkanteling slechts
To see the link view you need register or login
het symptoom van een oorzaak die ergens anders zit . Op basis van zijn observaties over het feit dat ik op de loopband liep en wat extra oefeningen die ik moest doen na de eigenlijke RunLAB-analyse, concludeerde de coach van Salming dat mijn beperkte bekkenkanteling wordt veroorzaakt door een zeer stijve bovenrug. Gebaseerd op hoe
To see the link view you need register or login
ik me voel in mijn bovenrug wanneer ik bepaalde bewegingen doe, ben ik niet verrast door deze bevinding. Het is echter heel interessant wanneer je eraan herinnerd wordt dat een probleem dat vrij hoog in het lichaam zit, de loopvorm op substanti?le wijze kan be?nvloeden. Om mijn flexibiliteit aan de bovenrug te vergroten, ontving ik instructies
To see the link view you need register or login
voor drie speciale bovenlichaamspreidingen die ik in de opwarming vóór elke run zou moeten opnemen. Deze hebben aanzienlijk geholpen om mijn waargenomen rugstijfheid te verminderen. Als dit heeft geholpen met mijn bekkenkanteling, kan ik dat nu niet zeggen omdat het moeilijk is om te beoordelen zonder een externe waarnemer.
Labi1995, proud to be a member of Dark Hat SEO Forum since Apr 2018.
  Reply


Forum Jump:


Users browsing this thread: 1 Guest(s)